Hamile Yogası (Prenatal Yoga)

Hamile Yogası (Prenatal Yoga)

Resim 670

Resim 672

Resim 673

Resim 643

Resim 641

Hamileliik dönemimde yaşadığım en güzel tecrübelerden biri Hamilelik yogası..
Bana çok iyi geldi hem duygusal açıdan hemde fiziksel açıdan edindiğim arkadaşlarım,birbirimiz arasında 3-4 hafta kadar zaman olması aşağı yukarı birimizin bu hafta yaşadığını diğerimiz önümüzdeki haftalarda tecrübe ediyordu..
Dilşen hocama ayrıca teşekkürler sayesinde çok mutlu bir hamilelik geçirdim

Gelelim Hamilelik yogasının faydalarına;

*Gebelikte sık görülen bel ve sırt ağrılarını; bulantı ve kabızlık şikâyetlerini azaltır.
*Değişen ağırlık merkezinden dolayı kasların yanlış kullanımını düzeltir.
*Alt ve üst beden sıkılaşır ve kuvvetlenir. Güç, dayanıklılık, denge ve fiziksel koordinasyon gelişir.
*Omurga hizada tutularak bebeğe gerekli hacmin sağlanmasına yardımcı olur.
*Kan dolaşımını hızlandırır. Hızlanan kan dolaşımı, anne ve bebeği besler.
*Dolaşım bozukluklarını düzelterek olaşabilecek ödem ve varis şikâyetlerini azaltır.
*Özellikle son aylarda sıkça hissedilen kramp şikâyetlerini azaltır.
*Doğum için gerekli kaslar güçlenir.
*Erken doğum riskini azaltır.
*Doğum sonrası iyileşme ve vücudun eski haline dönmesi hızlanır.
Hamile Yoga derslerinde öğretilen Pranayama – nefes teknikleri ile
-Doğru, etkili ve derin nefes alınır.
-Beden ve bebek daha çok oksijenlenir.
-Gerginlik ve stres azalır.
-Zihinsel rahatlama sağlanır.
-Doğum eylemi sırasında kasılmaların daha az hissedilmesini sağlayarak doğumun daha rahat ve kolay geçmesine yardımcı olur.
**Rahatlama Ve Meditasyon ile
Gebe, duygusal açıdan sağlıklı olur.
Doğumla ilgili korkular, endişeler ve akıl karışıklıkları giderilir.
İçsel uyumu ve anne-bebek arasındaki bağı geliştirir.
İmgeleme veya nefes ile zihni odaklayarak huzur, sükûnet ve derin rahatlama sağlar.
Artan farkındalık özgüveni destekler. Tüm bunlar doğum sürecinin daha kolay geçmesini sağlar.
Gevşeme ile plesantaya giden kan akımı artar, bebek daha iyi beslenir.
Hormonal dengelerin ve bağışıklık sisteminin desteklenmesine yardımcı olur.
Stres hormonu olan kortisolün asgari düzeyde salgılanmasına yardımcı olur.
Yüksek tansiyon, sabah bulantıları, uykusuzluk gibi birçok fizyolojik semptomu hafifletir.
***Alıntıdır
Bu Yazıyı Paylaşmak İster Misiniz? :)Share on FacebookPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on TumblrShare on Google+Email this to someone

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>